De kop van het Zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marieke & Petra - WaarBenJij.nu De kop van het Zuidereiland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marieke & Petra - WaarBenJij.nu

De kop van het Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Petra

19 December 2017 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Do 14-12 Wellington - Marahau
Vandaag gaan we naar het Zuidereiland! We gaan met de ochtendboot en tijdens de vaart is de deining op sommige plekken best sterk en dat is te voelen ook. Dus maar naar horizon turen en uitkijken naar het Zuidereiland! Het is een mooi en mysterieus gezicht wanneer de bergen van het Zuidereiland in de verte tussen de wolken opdoemen. Wanneer we er bijna lijken te zijn, varen we de rivier op tussen de bergen in, erg cool. We meren rond half 1 aan in Picton en stappen dan weer op een Straybus met een nieuwe driver genaamd Rolex, omdat hij vaak te laat is...

Onderweg stoppen we o.a. nog in de wijnstreek Marlborough voor een snelle wijnproeverij. Brak van de korte nacht en de reis zien wij het niet zitten om 4 glazen wijn in 40 min. te drinken dus lopen wij wat rond om het mooie uitzicht te bewonderen. We maken nog een paar stops en na vertraging op vertraging komen pas dik 20u (3u later dan gepland) aan bij onze lodge in Marahau bij het prachtige Abel Tasman National Park. Best een lange dag!

Vr 15-12 Abel Tasman Skydive
Petra gaat skydiven! Pas bij het ondertekenen van de verklaring dat je afstand doet van je rechten krijgt ze het even benauwd, maar bij navraag blijken er nog nooit incidenten te zijn geweest waarbij iemand gewond of erger is geraakt dankzij de goede veiligheidsmaatregelen. Vooruit dan maar! En onder het mom van als je het doet, doe het dan goed, kiest Petra voor de hoogste sprong, d.w.z. een sprong van 16,500 ft en maar liefst een vrije val van 70 seconden met een cameraman erbij. Opgepropt met z’n negenen (3 springers incl tandemmaster en cameraman) zit ze naast de deur (en mag dus eerst springen gelukkig) en heeft ze eerst 20min. prachtig uitzicht vanuit het vliegtuigje en dan gaat de deur open! Petra had dit als engste moment bedacht, maar ze vertrouwde volledig op haar tandemmaster en dat gaf juist rust! Dus in tegenstelling tot hoe dit klinkt, kon ze heel rustig haar benen uit het vliegtuig zwaaien en voordat ze er erg in had sprongen ze al! Het was fantastisch, amazing, zo bijzonder! Het ultieme gevoel van vrijheid, alsof je kunt vliegen. En fenomenaal uitzicht, het weer was perfect!

Nadat de adrenaline is uitgewerkt gaat Petra even liggen en ‘s middags zijn we de omgeving wat aan het verkennen geweest. ‘s Avonds hebben we met onze driver en nog een paar van de groep een drankje gedronken bij het plaatselijke cafeetje the Park Café,

Za 16-12 Abel Tasman National Park
Vandaag zijn we de Abel Tasman Coast Walk gaan wandelen van Marahau naar Anchorage en weer terug (25km in totaal). Het was echt een prachtige wandeling met allemaal golden beaches, goudgeel zand en prachtige blauwe wateren en ook een prachtige blauwe hemel. Ook een paar eilanden/eilandjes voor de kust en aan de horizon allemaal bergpartijen, heel mooi. We vinden dit beide de mooiste locatie tot nu toe.
's Avonds genieten we van live muziek en een cocktail bij the Park Café.

17-12 Marahau
Vandaag een rustige dag met wederom prachtig weer en we gaan dan ook naar het strand! Petra gaat zelfs even zwemmen in de Tasmanbaai. Heerlijk plekje, wel in de schaduw vanwege de pittige zonnestralen.
‘s Avonds gaan we om het af te leren nog even bij the Park Café zitten.

18-12 Marahau - Westport
Weer een nieuwe reisdag met een nieuwe buschauffeur. Een vrouw dit keer genaamd Shorty en de stemming zit er meteen goed in met de kerstliedjes die ze op zet.
We stoppen o.a. bij Cape Foulwind waar we een prachtige wandeling maken langs de kust met uitgestrekte stranden, (surf)golven en rotspartijen in en om het water. Aan het einde van de wandeling zien we nog een zeeleeuwenkolonie met een kleine pup, heel cute.
Om 15u30 komen we aan in Westport.

• 19 December 2017 - 18:33

Rick:

Wat een avontuur tot nu toe! Erg mooi om te lezen! Geniet er lekker van!

• 21 December 2017 - 14:01

Gwendy:

Wat een mooie verhalen en ook leuk opgeschreven! Geniet ervan!