De reis is begonnen! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marieke & Petra - WaarBenJij.nu De reis is begonnen! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marieke & Petra - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Petra

26 November 2017 | Nieuw Zeeland, Paihia

20-11 + 21-11 De reis
Eindelijk is het zover, de reis gaat beginnen! En wel rond 4u15 op maandagmorgen…
We hebben eerst een vlucht van Amsterdam naar Singapore (13u), dan een korte stop en vervolgens nog een vlucht van Singapore naar Auckland (10u). Het eerste deel verloopt prima, zelfs 3 stoelen voor ons tweeën . Veel films gekeken en de tijd ging best snel voorbij. Het tweede deel was korter, maar viel toch wat zwaarder, stoelen waren krapper en we waren al redelijk moe aan het raken.
Dinsdagnacht rond 0u00 arriveren we in Auckland (= 12u in de middag Nederlandse tijd), toen nog door douane wat even duurde omdat we op onze arrival card verschillende dingen hadden aangegeven ‘to declare’, zoals eten, slaappillen en wandelschoenen. Gelukkig mochten we alles mee. Toen een bus naar het hostel genomen en ingecheckt bij een jongen die alles lovely vindt en na zo’n 35 uur kunnen we dan tegen half 3 eindelijk gaan slapen.

22-11 Auckland
Ondanks het tijdverschil en de korte nacht voelen we ons toch best redelijk en besluiten we Auckland te voet te gaan bekijken. O.a. de Auckland Harbour Bridge en Sky Tower gezien, daar ook ingeweest tot 220m hoogte, erg gaaf! Uitzicht op Auckland is fantastisch. De stad is ook al in kerststemming, al voelt dat voor ons nog een beetje onwerkelijk in deze bijzondere omgeving.

23-11 Waiheke Island
We zijn donderdag met de ferry naar Waiheke Island gegaan, een eilandje ten noordoosten van Auckland, op zo’n 35 min varen. Het is prima weer, zonnig en zo’n 23 graden en het eiland is prachtig met veel reliëf en mooie baaitjes! Niet voor niks onlangs door The Lonely Planet uitgeroepen als de 5th best destination of the world! We hebben lekker gewandeld en heerlijke burgers gegeten, waar we er na lang wachten erachter kwamen dat ze wel de kaart komen brengen, maar je zelf binnen moet gaan bestellen...

24-11 Mt Eden
Vandaag hebben we de bus naar Mt Eden genomen, een slapende vulkaan op zo’n 25 minuten rijden vanaf het centrum van Auckland.
De krater is helemaal bedekt met gras, maar m.n. het uitzicht is echt fantastisch, zo hoog! En we kunnen 360 graden rondkijken, erg indrukwekkend! Natuur is ook prachtig,
Veel foto’s gemaakt en van het uitzicht genoten.

25-11 Paihia
Vandaag onze eerste dag met Stray! We gaan van Auckland naar Paihia met een paar tussenstops. We worden rond half 8 vlakbij ons hostel opgepikt. Hem (spreek uit ‘him’) is onze gids. Het valt ons op dat NZ-ers wat luchtiger en positiever lijken te zijn, alles is sweet, great, fantastic, perfect (of lovely ;-) ).
Onderweg is het erg heuvelachtig en heel erg groen! Nog nooit zoveel groen bij elkaar gezien...Bomen, planten, struiken in allerlei soorten en maten en van allerlei kleuren groen staan door elkaar, afgewisseld met grashellingen.

We zijn naar het Parry Kauri Park gegaan,waar een Kauri-boom (spreek uit ‘Cody’) staat van maar liefst 800 jaar oud! De McKinney kauri boom is genoemd naar een persoon die zich heeft ingezet voor het behoud van bomen. 97%(!) van het oerbos is nl met de komst van de Europeanen gekapt! Dit omdat het hout een enorme dichtheid heeft waardoor het erg geschikt is voor bouw etc.
Deze boom vormt de inspiratie voor films als Avatar (tree of life). Prachtige boom, echt onwerkelijk hoe groot deze boom is en hoe mooi, erg indrukwekkend. Wij lijken net hobbits bij deze boom…

Begin van de middag komen we aan in Pahia en hebben we ingecheckt in ons hostel en wat in het dorpje rondgekeken.
‘s avonds met andere busgenoten meegedaan met een bbq en mooie reisverhalen kunnen uitwisselen. Het valt ons op dat er veel NL-ers zijn en ook dat er veel meer mensen zijn die hun baan hebben opgezegd en lekker op reis gaan…inspirerend!

• 26 November 2017 - 12:42

Meike:

Leuk om te lezen dames! :D Veel plezier nog!

• 27 November 2017 - 11:47

Geeske:

Klinkt als een mooi avontuur! Nog veel plezier daar! Groetjes

• 27 November 2017 - 18:13

Niek :

Leuk hoor, hier moeten we autoruiten krabben.
    Geniet er maar lekker van!
    Groetjes Niek

• 27 November 2017 - 21:04

Mariska:

Mooie beschrijvingen van het land, klinkt prachtig daar!!!!