Dunedin & Mt Cook - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Marieke & Petra - WaarBenJij.nu Dunedin & Mt Cook - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Marieke & Petra - WaarBenJij.nu

Dunedin & Mt Cook

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Petra

10 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

Ma 1-1 Queenstown - Dunedin
Rustig opstarten vandaag, we konden dit fijne hostel (met gordijntjes bij de stapelbedden) alleen boeken als we ook voor komende nacht gingen betalen terwijl we vanmiddag al naar Dunedin vertrekken, maar bijkomend voordeel is dat we dus niet voor 10u uit hoeven checken. We nemen de Intercity bus van 16u30 (Stray komt niet op deze locatie) en komen rond 21u aan in Dunedin.

Di 2-1 Dunedin Taieri Gorge Railway
Vanmiddag zijn we met de Taieri Gorge Railway van Dunedin omhoog gereden tot aan Pukarangi en weer terug. De trein met mooie, oude houten wagons gaat tussen de bergen door, de Taieri Gorge rivier volgend. Prachtige uitzichten onderweg!

Wo 3-1 Dunedin
Vandaag wat door de stad gewandeld en een rondleiding gehad door de Cadbury chocoladefabriek. Leuk om hier even rond te kunnen kijken en zoals te verwachten valt, werd er veel chocola uitgedeeld en was er veel te proeven, kortom een geslaagd uitje :-p

Do 4-1 Dunedin - Queenstown
Vroeg opgestaan om met de Intercity bus terug naar Queenstown te gaan, althans dat was het plan. De vermoeidheid van het reizen heeft ons echter wat te pakken en we hebben allebei niet meer gecheckt waar we opgepikt moeten worden en al staan we er mooi op tijd, we realiseren ons te laat dat we op de verkeerde plek staan...nog het e.e.a. geprobeerd maar uiteindelijk missen we de bus...Petra wil dan gaan liften, Marieke probeert via de servicebalie in een supermarkt ander vervoer te regelen. Uiteindelijk kunnen we later op de ochtend met een ander busje nog naar Queenstown en we zijn wel opgelucht, want we vinden dat toch een fijnere plek dan Dunedin. Weer terug in ons vertrouwde hostel hebben we verder een relaxt dagje.

Vr 5-1 Queenstown - Mt Cook Village
Vandaag gaan we naar Mt Cook Village! We kijken er beiden erg naar uit omdat het hier heel mooi en rustig schijnt te zijn. Bij aankomst is het helaas erg bewolkt en regent het, dus vooralsnog blijft de hoogste berg van NZ nog even voor ons verborgen...Toch kunnen we al zien dat we ons op een prachtige plek bevinden en gaan we in de café-zaal zitten met uitzicht op de vallei en de bergen met een kop koffie en gaan we kaarten en yahtzee spelen.

Za 6-1 Mt Cook Hooker Valley Walk
Gelukkig is het weer wat opgeknapt en gaan we de Hooker Valley wandeling doen. Het uitzicht is fantastisch, we zitten tussen allemaal hele hoge bergen en zelfs een aantal met ijs en sneeuw. Het is een makkelijke wandeling dit keer, niet omhoog, wel over 3 swing-bridges, waar max. 20 personen tegelijk op mogen. Ze bewegen best wel en dat is even wennen...
De wandeling is ong 14km in totaal, onderweg passeren we het Mueller Lake en eindigen bij Hooker Lake (en dan weer terug). Tegen die tijd breekt de zon door en ziet het er allemaal nog mooier uit! Later op de avond laat zelfs de indrukwekkende Mt Cook zich zien!

Zo 7-1 Mt Cook Sealey Tarns Walk
Het weer is fantastisch en we hebben een ongelooflijk mooi zicht op Mt Cook en omliggende bergen. Perfect weer voor een mooie wandeling! Petra gaat de Sealey Tarns wandeling doen die een spectaculair uitzicht belooft op o.a. Mt Cook. Daarvoor moet je wel 2200 treden omhoog (600m) klimmen...maar dat is het uitzicht meer dan waard! Daarna nog naar Kea Point gewandeld, waar Marieke ook naartoe is gegaan. We zijn vol verwondering van deze plek, dit moet wel een van de mooiste plekken op aarde zijn!