Arthur’s Pass & Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marieke & Petra - WaarBenJij.nu Arthur’s Pass & Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marieke & Petra - WaarBenJij.nu

Arthur’s Pass & Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Petra

14 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ma 8-1 Mt Cook - Christchurch
We vertrekken vandaag richting Christchurch en rijden langs een weg met fantastisch uitzicht op Mt Cook en omliggende bergen en zien nu pas wat we de heenweg door het slechte zicht hebben gemist.

Petra gaat ‘s middags raften op de Rangitata rivier en wordt in Geraldine opgepikt door een ander busje. Eerst lunchen en dan gear aan en naar het beginpunt. In elk van de 3 rafts gaan er 7 personen en een gids. Na een korte instructie over de verschillende peddel-commando’s zijn we er klaar voor. De rapids bouwen langzaam op van grade 1 tot aan grade 5 en hebben mooie namen als mouse trap en hell’s gate. Erg gaaf om te doen! Na het raften volgt er nog een bbq en dan wordt Petra naar Christchurch gebracht waar Marieke eerder op de middag al was gearriveerd.

Di 9-1 Christchurch - Arthur’s Pass
We gaan vandaag alweer vroeg door met de TranzAlpine trein naar Arthur’s Pass. Het is bewolkt maar desondanks toch prachtige uitzichten terwijl we door de Zuidelijke Alpen rijden. Na 2,5u komen we aan in Arthur’s Pass en gaan we lekker een kop koffie drinken bij het cafeetje de Wobbly Kea vanwaar we goed uitzicht hebben op de brutale Kea’s in het cafeetje er tegenover. Het is erg bewolkt maar toch zien we al wel dat het hier heel mooi en rustig is. In de loop van de dag begint het te regenen dus zijn we niet meer gaan wandelen.

Wo 10-1 en do 11-1 Arthur’s Pass
Het blijft onophoudelijk regenen en we zitten een groot deel van de dag in het cafeetje wat te lezen en spelletjes te spelen. Even rust is zo gek nog niet ;-)

Vr 12-1 Arthur’s Pass - Christchurch
Het is droog! Gelukkig vertrekt onze trein pas half 5 en hebben we tijd om toch nog lekker te wandelen in deze bergachtige omgeving. We gaan de Devil’s Punchbowl wandeling doen naar een waterval en Petra gaat ook de Arthur’s Pass Walking Track doen. Heerlijk om weer ff naar buiten te kunnen!
‘s Middags kunnen we gelukkig wel met de trein, vanmorgen waren er bussen ingezet omdat de trein vast was komen te zitten vanwege land slides door het vele water...

Za 13-1 en zo 14-1 Christchurch
Onze laatste twee dagen spenderen we in Christchurch, van waaruit we ook terugvliegen. Het is een vreemde stad, nog veel sporen te zien van de aardbevingen van 2010/2011; veel gebouwen staan in de steigers en zijn (deels) vervallen. Toch zijn er ook verschillende plekken met kunst opgevrolijkt. Het doet ons echter beseffen dat het wel vreemd moet zijn om hier te wonen, altijd ligt het gevaar van een nieuwe aardbeving op de loer en we voelen ons hier dan ook niet helemaal relaxed.

En nu...zit het erop! We gaan het (over het algemeen) mooie weer missen, net als het lange daglicht (rond 21u30/22u is het pas donker!) en de prachtige bergachtige omgeving.
Wat we níet gaan missen is het steeds weer in- en uitpakken van de tas en het aldoor onderweg zijn.
We hebben een bijzondere reis gemaakt, zo ontzettend veel moois gezien en het voelt als een voorrecht om dit gedaan te mogen hebben.

Leuk dat jullie onze blog gevolgd hebben en tot ziens weer in Nederland!